Social media – trendy 2021
Autor: Social Donut Wiktor Szyl, publikacja: 2021-06-07
Rosnące znaczenie TikToka, coraz popularniejsze transmisje online, stabilna pozycja Facebooka. Tak wyglądał rok 2020. Jaki jest i jaki będzie 2021? Co jest trendy w social mediach i jakie są perspektywy na kolejne miesiące? Odpowiadamy.
Social media – coraz silniejsze narzędzie marketingowe
Nie jest tajemnicą, że social media to już nie tylko rozrywka. To potężne narzędzie marketingowe z ogromnym potencjałem. Jego niewykorzystanie skutkuje utratą szansy nie tylko na skuteczne budowanie pozytywnego wizerunku, ale – co najważniejsze – na dotarcie do milionów potencjalnych klientów (w Polsce mamy obecnie ponad 19 milionów aktywnych użytkowników mediów społecznościowych).
Działania wykorzystujące potencjał social mediów na 100%
1. TikTok
Tu są twoi klienci. Możesz pomyśleć: „Przecież mój produkt nie nadaje się na TikToka. Zresztą, nie jest możliwe, aby skutecznie wypromować się na zaledwie 30-sekundowych filmikach”. A właśnie, że jest możliwe! I to skuteczniej niż jesteś to sobie w stanie wyobrazić. Wszystko za sprawą ogromnych zasięgów, które generuje aplikacja. Wykraczają one w znaczny sposób poza grono użytkowników nas obserwujących, co oznacza, że możemy dotrzeć z naszą treścią do naprawdę imponującego grona odbiorców.
Rola formatu wideo w mediach społecznościowych wciąż rośnie, a krótkie, skondensowane treści to idealny sposób na szybkie zakotwiczenie się w świadomości potencjalnych klientów. To jak, próbujesz z TikTokiem?
2. Rolki
Czyli instagramowa alternatywa dla TikToka. Nie jesteś przekonany do TikToka, ale jesteś #instagramteam? W takim razie mamy dla ciebie świetne wieści. Od kilku dni jest dostępna w Polsce nowa funkcja, czyli Instagram Reels (inaczej instagramowe rolki). Funkcja działa na zasadzie TikTokowych filmików, czyli krótkich materiałów wideo, do których możesz podłożyć muzykę, dodać filtry lub napisy.
Instagram Reels pomoże ci zbudować społeczność organicznie. Ponadto pierwsze filmiki będą się ukazywać w karcie „Eksploruj”, co zwiększa szansę na dotarcie do zupełnie nowej grupy odbiorców. Dlatego już dziś warto zainteresować się rolkami.
3. Instagram Stories
Lepiej zauważalne niż tradycyjne posty.
Zasięgi tradycyjnych postów na Instagramie spadają? Dodawaj Stories!
Ta krótka forma przekazu jest nie tylko lepiej zauważalna, ale również skuteczniejsza. Schludna, kreatywna i stworzona w ciekawy sposób relacja powinna być dziś podstawą każdego instagramowego działania. Naklejki, interaktywne ankiety, odnośniki, quizy – to znakomity sposób na zaangażowanie odbiorców. I tak na pewno pozostanie jeszcze przez wiele miesięcy.
4. Facebook
Kierujesz swój content/ produkt/ usługę do grupy 50+? Skup się na Facebooku. Przewiduje się, że ta grupa wiekowa jeszcze przez długi czas pozostanie właśnie na tej platformie.
5. A może… Pinterest?
Nie może, a koniecznie! Pinterest posiada w Polsce blisko 4 miliony użytkowników. A co najważniejsze – aż 57% osób kupuje produkt na nim znaleziony! Brzmi imponująco, prawda?
Jeżeli będziesz regularnie tworzył ciekawe, inspirujące piny, twoja szansa na sukces jest naprawdę bardzo duża. Tym bardziej że popularność platformy wciąż rośnie!
Porównaj oferty od wykonawców: Najlepsze oferty na reklamę internetową